БЛОГ

четвъртък, 15 септември 2011 г.

Модул за баня.

  Как може да се направят модули за баня /мокро помещение/ в домашни условия.

  Преди 6-7 години бяха доста скъпи на пазара. И се предлагаха единствено в бял цвят. Затова реших сам да си ги направя, с почти подръчни материали и инструменти.
В домашна обстановка, но като условие, че имах една още необзаведена стая. За работа.

  Горната част /над мивката/ е направена изцяло от парчета останал ламиниран паркет. Включително и гърба. Кутията се сглобява с тънки видии. Ширина и височина според случая. Рафтовете също стационарно, с видии. Понеже материала за вратичка е много тънък, разпробит е с фреза за отвори за панти цял /светъл/ отвор /за малки панти/. Нужната дълбочина за пантите е дадена, като се запушат откъм лицевата страна отворите с две пластмасови тапи от бутилки „Кока кола”. Залепени, китосани и изшлайфани. А под пластината за пантата се слага парче /пак от паркета/ за нужното синхронизиране на нивото врата-чело на страница.
Захващане на модула за стената с дюбел-видии директно през гърба.

  Рафта под огледалото също от ламиниран паркет. От едната страна е захванат към дъното на кутията, а другия край с държач за стъклен рафт.
Може и от стъкло. Може също да се разпробие отвор за поставяне на чаша / 2/3 от най-големия и диаметър/ за четките за зъби.

  За огледалото е използван алуминиев почти П-профил. Нарязване с шлайф с тънък диск за инокс. Укрепване отвътре с Г-образни пластини  и силикон за здравина.

  Долната част на модула е направена от ПДЧ-плоскости. С видии. И подвижен рафт. Плоскости от най-евтините. И задължително гладки. Може и от различно оцветени, останали от други мебели парчета.
Без кантове.
  Целия модул може да се конструира и от MDF, което е препоръчително. Но в случая говорим за минимум средства.

  "Дъгата" на челната плоскост, която прикрива мивката и отвора за нея може да се изрежат с пробивен трион. Или предварително, при поръчката на плоскостите. Но трябва мивката да е закупена и да се знае радиуса на дъгата.

  Челата на абсолютно всички елементи /преди сглобяване/ и фрезенга на видиите и фуги /след сглобяване/ се китосват и съответно шлайфат.

  Всички елементи от целия модул /горен и долен/ са минати 2 пъти на ръка /четка/ с обикновена блажна боя. Включително и отворите за пантите. След изсъхване, всеки слой леко да се пришлайфа с шкурка 180-200. След което, пак на ръка, 2 пъти с авто-боя, като между слоевете се шлайфа, като последния докато се изравнят „вълните”, създадени от четката . Не използвайте готовите спрейове, които се продават в почти всеки строителен маркет. Купете си кутия боя за автомобили с цвят, който предпочитате да бъде модула. За нанасяне на последния слой е използвана за пръскане една стара прахосмукачка, буркан от компот за боята и онова първобитно устройство за пулверизиране на боята, което така и не знам как се казва, завиващо се на буркан. Боядисването става като купешко. За допълнителен цвят си поръчайте, от специализиран магазин за авто-бои, спрей. С него може да се оцветят определени елементи от модула, ако желаете да бъде в повече от един цвят.

  Задължително долния модул да е с регулируеми крака, за да се компенсира наклона на мокрото помещение.

  Целия процес отнема известно време, тъй като се налага периодично изчакване за изсъхване на кита и слоевете боя.

  Без да е правена рекапитулация на изразходваните средства мога да заява, че се спестява повече от 2/3 от цената за готов модул. Предимство – може да си го направите изцяло по Ваш дизайн, размери и оцветяване.
Мисля, че си заслужава.

Няма коментари:

Публикуване на коментар